15. Capella de la Confraria del Sant Sepulcre, abans de les Onze Mil Verges

Capella que havia estat dedicada al culte a Santa Úrsula, bastida entre el 1313 i el 1321. Contenia un retaule obra de Joan de Borgonyà (1520-1525), que actualment s'exhibeix al Museu d'Art de Girona. Aquesta és la capella de la Confraria del Sant Sepulcre.

Detall del cap, amb expressió extenuada, de l'estàtua jacent del Crist, obra de Domènec Fita, 1959.

L'actual ornamentació de la capella consta, en segon terme, d'un tapís de la Resurrecció, del 1560, de la col·lecció de Joan Ferrer, i en primer terme un Crist jacent, obra de l'escultor gironí Domènec Fita (1958-1959), considerada per molts la peça d'art del segle XX més notòria de la Catedral. Al fons, un vitrall, amb el mateix tema de la Resurrecció, també del mateix artista.

Són obres de Fita les escultures dels sants Joan i Narcís de les fornícules de la façana de la Catedral, de 1960.

Detall de la mà de l'estàtua jacent del Crist, obra de Domènec Fita, 1959.

Panoràmica de l'estàtua jacent del Crist, obra de Domènec Fita, 1959.

Estàtua jacent del Crist, obra de Domènec Fita de 1959, i tapís de la Resurrecció (1560 c.).


Plànol de situació de la capella dins la nau de la catedral.

Conjunt del contingut de la capella.

Crist jacent (1350), obra del mestre Aloi de Montbrai, a l'església de Sant Feliu. de Girona. De la peça de Fita, Joaquim Nadal (op. cit.) esmenta que L'anatomia expressiva [de l'escultura] té el precedent més llunyà en el que el mestre Aloi de Montbrai va obrar per al Sepulcre de l'església de Sant Feliu de Girona.


Bibliografia:

  • La Catedral de Girona. Joaquim Nadal i Farreras, i altres. Ajuntament de Girona / Lunwerg Editores, 2002. ISBN 84-7782-939-X.
  • Catedral de Girona. Marc Sureda i Jubany. Edicions Aldeasa, 2005. ISBN 84-8003-874-8

    Fotografies preses per gentilesa del Capítol de la Catedral de Girona.

    Web de la Catedral


    Index