|
|
|
|
||
|
Malgrat la quantitat de reparacions fetes al llarg de la seva existència, des de 1886 amb un projecte pel canvi de paviment, i totes les que varen seguir fins a 1960, el 1973, i degut a un informe emès pels Serveis Tècnics de l'Ajuntament, del 31 de març de 1973, es va tancar el pont defintivament. El document explicava que "Como consecuencia de unos estudios previos a reparaciones proyectadas en el puente de San Agustín, se ha llegado a la conclusión de que se halla en su último período de tiempo".
(Ampliar) - Col·locació d'una de les bigues del pont. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona. Quan es feien les obres d'estudi de l'estructura i degut a la neteja dels suports, el 28 de juny de 1973 va cedir la part esquerra del pont i va caure al riu Onyar (1), el que va portar a fer el projecte d'un nou pont, en formigó armat, La construcció va ser adjudicada a l'empresa Comella i Pons de Barcelona, amb un pressupost de 832.000 pessetes. Es va obrir al públic a pricipis d'octubre de 1973.
(Ampliar) - Col·locació de les bigues a la banda esquerra del riu. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
A la informació tècnica de construcció del nou pont es va provar d'anomenar-lo "passera", i amb aquesta denominació l'Ajuntament va aprovar-ne el projecte. La denominació, però, no va quallar, potser pel costum d'anomenar-lo "pont", i les protestes pel canvi es publicaven a la premsa del moment (2).
(Ampliar) - Construcció de la superfície de pas. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
Abans de la publicació del projecte, la premsa es feia ressò dela necessitat expressada pels ciutadans d'unes rampes per facilitar l'accés a cotxets de criatura i carrets de compra. La premsa anava més enllà i demanava que també se'n fessin a d'altres ponts: ("Creemos que sería oportuno extender esta medida al de las Pescaderías, que también presenta el mismo inconveniente", deia Victor Gay).
(Ampliar) - Treballs de construcció del nou pont. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
(Article sencer) - Article del diari 'Los Sitios de Gerona' del 15/6/1973.
Notes (2) - Victor Gay publicava al diari "Los Sitios de Gerona" del 15/6/1973 que "Nos resistimos a llamarle pasarela, tal vez por la vieja costumbre de llamarle puente, aunque como se aclaró, precisamente en el Pleno, debe llamarse pasarela, por ser únicamente para el cruce de peatones, mientras que el puente es para vehículos". [Tornar al text]
Bibliografia general |
(Ampliar) - Treballs de construcció del nou pont. Descàrrega de les bigues. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
(Ampliar) - Treballs de construcció del nou pont. Descàrrega de les bigues. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
(Ampliar) - Treballs de construcció del nou pont. Transport de les bigues. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
(Ampliar) - Treballs de construcció del nou pont. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
(Ampliar) - Treballs de construcció del nou pont. Preparació de la superfície. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
(Ampliar) - Preparació de les noves escales cap a l'Argenteria. 1973. Autor desconegut. CRDI - Ajuntament de Girona.
|
|
CONTACTE ----Avís legal ----Aviso legal ----Legal notice |
Creat: 22/10/2026 |